söndag 20 mars 2011

Walls don't lie

Graffitikonst är dynamisk till naturen, från en dag till en annan kan man inte veta vad som har hänt eller hur det kommer att se ut. Imorse när vi gick ut med hunden hade två av de fyra verken jag fotograferade igår försvunnit helt eller delvis. Det gäller att vara snabb om det är nåt man gillar på väggen. Med fotografering går det dock att föreviga dess existens och dela det med världen. En härlig tanke.

De första tre hör ihop i en lång målning med text emellan, men eftersom jag inte gillar graffititext så mycket fotade jag inte den utan fokuserade på bilderna.



  
Kärlek...


Vår hund har fått en ny kompis. Men den ser lite galen ut, gör den inte? Kan det vara en chiwawa?


En utsmyckad dörr. Mr D ville visst vara med på ännu en bild.


Mycket roligare med graffiti än utan!


Passar på att dela med mig Promoes video om graffiti, om ärligheten och kraften i den. Så tolkar jag den i alla fall.

 

3 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Trevligt med fler Västmanländskor i Skåne ;)
Själv är jag från metropolen Surahammar och har även bott i Västerås.

Sara sa...

Ja, visst är det! Själv kommer jag från Köping. Ja, för alla som inte vet, det är samma Köping, fast en annan del. :D

Västmanländskan sa...

:-)