tisdag 22 mars 2011

Hemtrevnad - dag 2

Idag har jag och sambon varit sjukt effektiva känns det som. Vi är än så länge mycket nöjda med vårt beslut att ägna 30-60 min/dag åt hemmets väl och ve, även om det kan kännas jobbigt att just sätta igång. Det här hann vi med på 30 minuter:
  • plocka undan på köksbordet (resterande från igår)
  • dammsuga lägenheten
  • städa badrummet (alla porslinsattiraljer)
  • göra rent speglarna i badrummet och hallen
  • göra rent tv-rutan, 2 dataskärmar och 2 smart phones med specialmedel
  • plocka undan på skrivbordet i arbetsrummet (hann inte klart)
Är du imponerad? Jag är det i alla fall! Tänk att 30 minuter kan räcka så långt! Vem visste det? Visserligen är det 30 minuters full fokus från oss båda utan avbrott som gäller. Inga toalettpauser, inget drickande av vatten eller nånting. Jag undrade flera gånger om inte tiden skulle ta slut snart, men vi betade av än det ena än det andra. Sen tillslut ringde klockan. Det tråkiga var över för den här dagen!

Efter 2 dagar av en fungerande ny rutin vill jag, i ett kanske lite tidigt skede visserligen, rekommendera alla som har svårt att få tråkigt hushållsarbete gjort att testa detta inte särskilt tidskrävande sätt att hantera allt det tråkiga. Man portionerar liksom ut det över hela veckan och det blir inte så jobbigt att göra det (det är bara jobbigt att sätta igång).

Inga kommentarer: