torsdag 24 mars 2011

Criminal Minds Suspect Behavior

Jag har alltid gillat Criminal Minds ända sedan första gången jag tittade på serien. Jag följde den dock inte från början och kollar inte på alla avsnitt. Idag hade den nya serien Criminal Minds Suspect Behavior. Tänkte jag skulle kolla in den för att se om jag gillar den också, och det tycker jag nog att jag gör hittills efter att drygt halva programmet är förbi. Visst saknar jag vissa karaktärer i vanliga Criminal Minds, men att Penelope är med gör ju att övergången inte är så hård. Det verkar inte vara någon stor kvalitetsskillnad på spinn off-serien, såsom jag tycker att det är med CSI där jag anser orginalet vara bäst, sedan New York och sist Miami. Där tycker jag att originalet är långt ifrån de andra två. Men med Criminal Minds Suspect Behavior ligger det ganska tätt efter enligt min initiala upplevelse. Det enda jag vill säga är väl att de flesta karaktärerna är rätt färglösa, inga man kommer ihåg. Förutom Forest Whitaker (Sam) och Janeane Garofalo (Beth). Och såklart Kirsten Vangsness (Penelope), men hon är ju självskriven. Är det nån annan som har kollat in den nya serien? Vad tyckte ni?

Inga kommentarer: