onsdag 9 mars 2011

Förbannad på idioter

Kom ner till min bil imorse, som står i ett parkeringsgarage, för det var dags att åka till jobbet. Vad ser jag då? Nån jävel har slagit in rutan på min passagerarsida! Hela rutan låg i framsätet och alla grejer i handskfacket var utrivna, alla grejer i bilen har dom dragit i för att hitta något av värde. Men tji fick dom! För jag förvarar inte sånt i bilen! Ujujuj, jag blev heligt förbannad och jag blir fortfarande fruktansvärt arg när jag tänker på det! Hade jag fått tag på dom idioterna som har gjort detta så hade dom fått det hett om öronen, det är ett som är säkert! Det blev till att ringa polis, försäkringsbolag, verkstad och åka iväg dit med den och hyra en annan bil så att jag kunde ta mig till jobb. Jag kom såklart försent, men det var inte hela världen, det tar jag igen sen.

Det som stör mig är hur folk bara kan ge sig på andras grejer hursomhelst! Det är andra gången sen i somras som nån är på min bil i garaget. Förra gången försökte de stjäla bensin, men haha, de lyckades inte komma åt tanken! Fattar dom inte att jag sliter och jobbar hårt för att få ihop de ynka kronorna jag tjänar så jag kan betala för bilen och allt som kommer till? Förra månaden gjorde jag sista avbetalningen på service och däckbyte och jag tänkte åh vad skönt, nu blir det lite lättare ekonomiskt i alla fall. Men nehej, då ska nån jävla idiot slå in rutan så att jag får betala 1800 kr i självrisk, plus 25% av hyrbilen och km-ersättningen (för förra gången dom var på bilen var jag smart nog att skaffa en tilläggsförsäkring), plus 60 kr/dygn jag hyr bilen för en extraförsäkring. Jag vågade inte tacka nej till det tillägget, för man vet ju aldrig hur den ser ut imorgon bitti då jag kommer ner till garaget för att åka till jobbet.

Jag förstår inte hela grejen med att stjäla och vandalisera andras grejer? Varför gör man så? Varför kan man inte låta andras grejer vara ifred? Om det nu är så himla kul att slå in en bilruta, gör det på din egen bil då tycker jag! Om man behöver bensin, köp din egen jävla bensin! Försök inte ta min bensin som jag har köpt för mina surt förvärvade pengar och fördärva min bil på köpet! Nej, det är vid såna här tillfällen jag känner att jag bara måste bort från stan och det är fortare än kvickt! Man kan ju undra vad dom människorna som gör såna här grejer har haft för uppfostran egentligen när dom inte har lärt sig skillnaden mellan min bil och din bil.

Som avslutning på inlägget vill jag bara säga: Ner med alla förstörare, ner med dom!

1 kommentar:

Sara sa...

Thanks! Yes, I live in Sweden. Right now a very rainy place I'm afraid.