fredag 18 mars 2011

Laannas lista om mig

Jag läste nyss en blogg jag gillar och hittade ett inlägg med en lista. Blev inspirerad och tänkte att jag också ville fylla i en sån lista. Min hade blivit så annorlunda mot hennes. Beslutade mig för att kopiera Laannas lista, men fylla i mina egna uppgifter. So here goes:

SKOR: Rejäla, platta skor som är sköna och bra att gå med, eller gympadojer med samma effekt. Inga onda fötter efteråt.
SNEAKERS: Nä, inte direkt. Det ska vara på våren/sommaren isåfall.
JEANS: Var och varannan dag, om jag inte bor in mig i mina mjukisbyxor.
T-SHIRT: Använder hellre linnen.
UNDERKLÄDER: Sköna grejer i bomull eller mikrofiber. Gillar Lindex sortiment.
VÄSKA: Älskar väskor, gillar att köpa nya men använder mest en och samma. Svart axelremsväska med bra och stora utrymmen.
PLÅNBOK: Beige och bullig, slitet läder - älskar den!
SOLGLASÖGON: Älskar stora, svarta, men mina favvisar har fått en repa - what to do?
KLOCKA: Mobilen.
SMYCKEN: Glömmer oftast bort det. Mest örhängen av stud-modell. Mina favoriter är svarta och runda från Glitter eller HM tror jag det var.
MOBILTELEFON: HTC Legend! Vad vore livet utan min älskade telefon? Den är underbar!
DATOR: Macbook, vit med några år på nacken (som sambon tror är hans bara för att han köpte den). Wunderbaaar!
LOTION: Apolivas parfymerade.
DEODORANT: Dove go fresh med cucumber och green tea doft.
TANDKRÄM: Nån bra med flour, typ Acta, Sensodyne eller Vademecum.
SCHAMPO/BALSAM: Apolivas parfymerade.
TVÅL: Dove eller nåt till händerna, Fresh spring rain i duschen.
PARFYM: J'adore by Christian Dior. Fullkomligt älskar den doften (och har fått flertalet komplimanger för att den doftar gott)!
MINERALVATTEN: Vad som helst, ta det som är närmast.
VIN: Nej tack, jag har valt bort alkoholen i mitt liv. Gillar att slippa dimman och baksmällan.
DRINK: Samma som ovan.
BRÖD: Knäckebröd: Falurågrut, Finn Crisp och Husman.
MAT: Lasagne, chili con carne, lax, kyckling, gratänger, tunna pannkakor med Bregott som smälter av värmen med socker som smälter i smöret, rullade - mums!
GLASS: Ben & Jerry's utan tvekan, Cookie dough och Chocholate fudge brownie.
GODIS: Jag är en riktig godisråtta egentligen som inte vet vad lagom är, men just nu äter jag endast 70%-ig choklad från Lindt. Tidigare har jag blivit hög på segt smågodis, choklad (Marabou, Kexchoklad från Cloetta, Geisha, Snickers m.m.), ostbågar, pepparchips m.m.m. (med mycket mera).
SÄNG: 1,20 + 1,20 bredvid varandra med olika höjd, sambon i ena, jag i andra. Vi behöver verkligen köpa en ny säng, en dubbelsäng, med samma höjd på båda sidor och kanske ett megastort täcke att dela på. Mysigt!
LAKAN: Minns inte, nåt billigt med mönster som jag gillar.
FRISÖRSALONG: En väninna.
DAGSTIDNING: Har Sydsvenskan gratis i 3 mån, men annars inget. Blir så deprimerad av att läsa om allt som händer i världen. Men visst har det haft sina fördelar att få i sig lite nyheter på morgonen.
MAGASIN: Köper inte sånt. Håller mig till böcker först och främst. Läser skvallermagasin i väntrummet hos tandläkaren.

Nu kanske ni känner mig lite bättre i alla fall? :D

2 kommentarer:

Carro Barro Smarro sa...

Vilken kul lista ! Visste inte att du inte drack vin och sånt längre , lite kul att vi tänker lika på sånt för jag gör inte heller det längre man kan gå ut och umgås med folk endå och ha superkul !! Tack för en superbra blogg vännen !

Sara sa...

Tack! Kämpar för att få bloggen att gå bättre. Följer förresten din blogg också och hoppas på lite aktivitet där nu! Vi kanske kan inspirera varandra? Kram :D