söndag 6 mars 2011

Blogvertiser

Kände inte för att sova och har surfat runt lite om bloggande nu en stund. Snubblade över nånting som heter Blogvertiser. Det är ett sätt för annonsörer att nå ut och skapa buzz om sina produkter och tjänster. Jag blev nyfiken eftersom jag tidigare har funderat på hur jag skulle kunna göra för att tjäna pengar på mitt skrivande och tyckte att tjäna pengar via bloggen hade varit perfekt (Bloggidé, fortsättningen). Då tänkte jag visserligen på att starta upp en ny blogg, men den tanken har jag lagt åt sidan. De två bloggar jag har just nu räcker för tillfället. Det hela lät ju toppen när jag läste på sidan om hur det fungerade, men som med det mesta på internet är jag lite skeptisk till att börja med. Man vet ju aldrig vad det är man ger sig in på. Sambon hittade då sidan bloggliv där Maria skrev att hon har haft ett välfungerande samarbete med Blogvertiser i flera år. Hennes sida verkar vara seriös tänkte jag och sambon sa dessutom till mig att "varför inte testa". Så nu har jag registrerat båda mina bloggar på sidan och hoppas verkligen på att få några napp snart! Det hade varit så himla roligt att få lite uppdrag att skriva om här på sidan! Jag känner hur detta verkligen väcker min nyfikenhet och jag vet inte hur jag ska kunna somna inatt, för tankarna bara snurrar i huvudet på mig! Det här är mycket spännande!

Inga kommentarer: