tisdag 22 mars 2011

Hoho, idéerna?

Varför är jag som mest kreativ med idéer när jag precis har lagt mig för att sova. Då kan det dyka upp bloggidé efter bloggidé. Problemet är ju att jag inte kan ta tag i dem, för då fastnar jag för femtielfte gången framför datorn den dagen och mängden sömn den natten (som redan är naggad rejält i kanten) minskar drastiskt. Skriver jag upp idéerna så går det inte heller. Jag känner inte för att skriva om just det sen, formuleringarna som samlas i mitt huvud går förlorade (väldigt snabbt) och listan med idéer ligger oförbrukad och väntar på att inspirationen ska slå till igen. Nu har jag sån kväll igen. Jag vill skriva nånting, men huvudet går på tomgång. Nej. Nu får det bli kvällspromenad med mr D istället, sen blir det träning till Desperate Housewives. Kanske har jag fått inspiration då. Men se nä det går inte, då ska här nattas så snart som möjligt och så försvinner alla idéer igen. Finns det nåt sånt sopställe för alla borttappade idéer nånstans? Eller? Vart tar de vägen egentligen? Jag undrar verkligen!

2 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Du får ta till det där tricket med papper och penna på sängbordet.

Sara sa...

Ja, haha. Mitt problem är att jag tyvärr inte har något sängbord. Det är för trångt och jag saknar att ha ett sängbord sååå mycket...