fredag 11 mars 2011

Höstlegender (Legends of the Fall)

Gjorde frukost på sängen till sambon och slog igång en rulle, det blev Höstlegender. En riktig klassiker från 1994 som jag bara älskade när den kom. Det visade sig när jag såg den idag, för första gången på många år, att jag fortfarande älskar den. Jag älskar tragiken, dramat, sorgen och glädjestunderna (som förvisso är få). Gråter ett antal gånger under filmen när de starka banden i familjen Ludlow bryts och stärks om vartannat. Jag älskar karaktärerna, jag älskar hur starka deras känslor är och mest av allt älskar jag Tristan. Tristan, spelad av den alltid snygge Brad Pitt. I den här filmen är han bara så fin! Jag minns att jag hade flera affischer på Brad i mitt tonårsrum, bland annat från den här filmen. Jag bara måste dela med mig av lite bilder från filmen och sen måste jag bara rekommendera alla att se den igen!

Inga kommentarer: