onsdag 23 mars 2011

Köpenhamn om våren

Vi brukar nästan aldrig resa någonstans, förutom att hälsa på hälften av min familj som bor långt härifrån. En gång var vi till Turkiet i 1 vecka över nyår, men that's about it. Ja, förutom 2 weekendresor inom Skåneland (som visserligen var mycket mysiga). Allt detta på snart 5,5 års relation. Poängen med detta onödiga utlägg var att visa att vi aldrig åker bort (i princip aldrig i alla fall). Det är ju inte det att vi inte vill, det är väl snarare det att vi inte tycker att vi har den ekonomiska möjligheten. Nu ska vi i alla fall göra slag i saken. Vi ska åka 3 dagar till Köpenhamn, dvs 2 hotellnätter. En liten minisemester liksom. Det ska bli mysigt! Bo på 4-stjärnigt hotell, som har gym så jag inte behöver bryta min träningsrutin, med tv och internet så jag kan uppdatera bloggen (om jag inte tar för lång tid på mig vill säga, för då blir sambon sur)! Jag hoppas på en sprittande vårkänsla i stan och att vädret bjuder på strålande solsken! Ser fram emot promenader, restaurangbesök och små caféer, eller ja, vad vi nu kan tänkas hitta på.



Det var faktiskt på tiden att vi reser någonstans! Jag tror det är bra för oss. Vi kan behöva komma bort lite från all vardag. Och den här gången var det faktiskt sambon som tog tag i det hela (kryss i taket)! Jag kan inte nog säga hur skönt det var att han letade upp en sida (alla med MedMerakort titta hit) där vi sedan bokade hotellet. Oh, och nu med Citytunneln behöver man inte ens ta sig ända bort till Centralen för att åka till Köpenhamn! Yeay!

4 kommentarer:

Ylva sa...

Köpenhamn om våren låter helt underbart och hur romantiskt som helst :)

Sara sa...

Ja, visst gör det! Jag ser mer och mer fram emot vår resa!

Västmanländskan sa...

Härligt! Köpenhamn är ett perfekt resmål. Vi har gjort en liten tur dit ibland också (men då har vi bara unnat oss en natt på hotell). Hoppas ni får det supermysigt!

Sara sa...

Tack! Det hoppas jag också att vi får!
Egentligen hade vi nog också bara tänkt unna oss en natt, men nu kunde man via MedMera-kortet få en bra deal, så då passade vi på! Två nätter för ca 1400 DK för oss båda tillsammans.