torsdag 24 mars 2011

Följa bloggar


Tittar man på min profil ser man på min Läslista att jag följer många bloggar. Min Läslista gör det möjligt för mig att följa bloggar som jag gillar utan större ansträngning. Alla nya inlägg dyker upp i min lista och jag kan lätt se var som har hänt sedan jag kollade förra gången. Jag använder mig av Blogger och vet inte riktigt hur såna här grejer funkar i andra bloggverktyg, om det är ungefär likadant eller inte, men jag finner det mycket användbart. Dels för att jag inte missar något, men också för att jag genom att gilla dem gör reklam för dem utåt också, under förutsättningen att jag följer dem offentligt vill säga. Dvs att det visas på min profil. Det tycker jag känns rätt schysst, att kunna hjälpa till att länka nya läsare till dem. Detsamma gäller åt andra hållet. Om andra gillar min blogg så visar dom för omvärlden att de gör det genom att lägga till mig på sin läslista och när man kollar i deras profil syns även jag.

Många använder gadgeten Bloggintresserade på sin sida också. Jag med för den delen. Då visar man vilka bloggar som följer ens egen sida. Det är ett bra sätt att hitta nya bloggar man gillar. Jag har testat det genom att klicka på måfå på vissa bloggföljare när jag har varit inne på en blogg jag gillar och det har resulterat i att jag har hittat flera stycken nya som jag gillar.

Det här med att följa bloggar tycker jag är ytterligare en grej som gör bloggscenen till ett härligt ställe att spendera sitt interaktiva liv på. Ett tillfälle att stötta individer när man gillar det de gör, hur de skriver, deras bilder, känslan av bloggen. Så om du gillar min blogg och vill visa det, vill hålla dig uppdaterad om vad jag skriver så klicka på "följ" som ligger i högerkanten på båda mina bloggar.

6 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Jag ser att du följer min vän Anna of Sweden också :)

Sara sa...

Ja, jag gillar att hon får in så mycket känsla fastän hon skriver väldigt kort och koncist.

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Tack vare din kommentar på min blogg så har jag fått upp ögonen för din och kommer nu följa dig på alla sätt som går. Har du bloglovin och blogkeen så komme rjag följa dig där också. Jag gillar ditt sätt att skriva!

Ha en skön dag!

Sara sa...

Tack Klokegård! Vad glad jag blir att du gillar mitt sätt att skriva! Det värmer!
Nu när du har tipsat mig om både bloglovin och blogkeen i ditt inlägg så tänkte jag att jag skulle skaffa ett konto där också. Tack för tipset!

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Jag har nu skrivit ett inlägg där jag länkat till två av dina inlägg för att jag tyckte att dom var bra.

Ha en skön kväll!

Sara sa...

Vad rart av dig! Uppskattar verkligen det!